search

Obchodní podmínky obchodní společnosti PRONACHEM spol. s r. o.
se sídlem Bystrcká 1096/50, 624 00 Brno
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně odd.C, vložka 32166, IČ:25544217
Podnikatel – firemní zákazník (B2B)

Obsah

  1. Definice
  2. Kontaktní údaje prodávajícího
  3. Uživatelský účet
  4. Informace
  5. Objednávání a doručování zboží
  6. Práva a povinnosti z vadného plnění
  7. Vyřízení reklamace
  8. Ochrana osobních údajů

0. Definice

Tyto obchodní podmínky jsou určené výhradně pro internetový prodej zboží podnikatelům - firemním zákazníkům (B2B).

Kupující:
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí fyzická nebo právnická osoba, která není spotřebitelem (dále jen „kupující“).

Prodávající:
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „prodávající“).

OZ:
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“)

1. Kontaktní údaje prodávajícího

Název e-shopu: PROHOPO.cz
Provozovatel: PRONACHEM spol. s r.o.
Sídlo: Bystrcká 1096/50, 624 00 Brno - Komín
IČ: 25544217
DIČ: CZ25544217
Zapsaná: Společnost je zapsaná v OR vedeném Krajským soudem v Brně odd.C, vložka 32166
Telefon: +420 517 374 240
E-mail: info@prohopo.cz
Kontaktní adresa: Habrovany 56, 683 01 Habrovany, Provozní doba: Po - Čt: 10:00 - 15:00, Pá: 10:00 - 13:00

Kodex chování URL odkaz: / Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.

Poprodejní servis: Poprodejní servis prodávající neposkytuje.

2. Uživatelský účet

 2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce prodávajícího může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

 2.2. Při registraci na webové stránce prodávajícího a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

 2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

 2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

 2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy.

 2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

3. Informace

 3.1. Informace o nakupovaném zboží jsou dostupné u každého jednotlivého zboží. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.

 3.2. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku se nijak neliší od základní sazby, kterou hradí kupující za používání těchto prostředků.

 3.3. Informace o způsobech platby přijímaných prodávajícím jsou uvedeny zde. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma příplatku za platbu na dobírku.

 3.4. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.

 3.5. Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.

 3.6. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.

 3.7. Pokud prodávající poskytuje přístup k hodnocení prodávaného zboží provedenému jinými kupujícími, pak zajišťuje a kontroluje autenticitu takových recenzí tím, že propojuje hodnocení kupujících s konkrétními objednávkami, čímž je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného kupujícího. O konkrétním způsobu ověření recenzí bude prodávající informovat kupujícího na svých stránkách e-shopu.

4. Objednávání a doručování zboží

 4.1. Kupní smlouvu mezi kupujícím a prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.

 4.2. Pro uzavření smlouvy je potřeba, aby kupující na e-shopu prodávajícího vytvořil objednávku. Tu je možné vytvořit následujícím způsobem a to jak za použití uživatelského účtu bod 2.Uživatelský účet tak i bez uživatelského účtu:

 4.3. Po výběru zboží na e-shopu prodávajícího, kde jsou uvedeny zákonné informace o nakupovaném zboží, označí kupující příslušné zboží, o které má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“. Informace o ceně zboží, ceně a způsobu dopravy a způsobu platby budou uvedeny v procesu tvorby objednávky, kde si bude kupující volit způsob a cenu dopravy a způsob platby. Celková cena bude uvedena ve shrnutí před odesláním objednávky dle zvoleného zboží, způsobu jeho doručení a platby.

 4.4. Kupující v procesu objednávky uvede své identifikační a kontaktní údaje.

 4.5. Objednávku je možné do okamžiku jejího dokončení měnit, doplňovat a kontrolovat. Po provedení kontroly, potvrzení seznámení se a souhlasu s těmito obchodními podmínkami je možné prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ objednávku dokončit.

 4.6. Kupující se dokončením objednávky prostřednictvím závazného potvrzení objednávky zboží výslovně zavazuje k zaplacení zboží.

 4.7. Objednávku prodávající potvrdí kupujícímu prostřednictvím e-mailu v co nejkratší době poté, kdy bude prodávajícímu doručena. Přílohou tohoto potvrzení objednávky bude shrnutí objednávky a tyto obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.

 4.8. Prodávající odešle kupujícímu kompletní zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, a to tak, aby zboží dodal kupujícímu nejpozději do 30 dnů, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. V případě platby předem bude zboží odesláno až po připsání platby na účet prodávajícího.

 4.9. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupující je povinen, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.

 4.10. Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží kupujícím.

 4.11. Ceny a způsoby doručení zde.

 4.12. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po převzetí a zaplacení celkové ceny zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.

 4.13. Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo.

 4.14. Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10 Kč, maximálně však 300 Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.

 4.15. V případě, kdy kupující nepřevezme zboží, je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s tímto opakovaným doručením a zároveň pokud je zvolen způsob úhrady při převzetí, nebo při další objednávce učiněné kupujícím na tomto e-shopu, požadovat po takovém kupujícím platbu předem.

5. Práva a povinnosti z vadného plnění

Jakost při převzetí

 5.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za vady, které má zboží při jeho převzetí. Kupující může u prodávajícího uplatnit nárok na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku opravou. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě, pokud kupující vadu vytkl oprávněně, má kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit.

 5.2. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním.

 5.3. U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady zboží odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení.

6. Vyřízení reklamace

 6.1. Kupující uplatní reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

 6.2. Formulář pro uplatnění reklamace je dostupný ke stažení zde.

 6.3. Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.

 6.4. Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

 6.5. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který pokud kupující věc koupil. 

 6.6. U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
 6.7. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

7. Ochrana osobních údajů

 7.1. Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je prodávající.

 7.2. Identifikační a kontaktní údaje správce

Společnost/Jméno a příjmení: PRONACHEM spol. s r.o.
Sídlo: Bystrcká 1096/50, 624 00 Brno - Komín, Česká republika
IČ: 25544217
DIČ: CZ25544217
Telefon:+420 517 374 240
E-mail: info@prohopo.cz
Kontaktní adresa: Habrovany 56, 683 01 Habrovany, Česká republika

 7.3. Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování

Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa dodací a fakturační, e-mail, telefonní číslo, osvědčení o odborné způsobilosti v případě zakoupení výrobků vyžadující dle platné legislativy uvedení tohoto osvědčení do kupní smlouvy, historie navštívených webových stránek, historie aktivit v e-mailových kampaních, historie nákupů a platební údaje. Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) GDPR plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující.

 7.4. Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů

Správce se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným subjektům než následujícím zpracovatelům/správcům:

a) smluvnímu dopravci, kterého si kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží, seznam dopravců je dostupný zde, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa dodací, e-mail, telefonní číslo.

b) provozovateli portálu Heureka.cz za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je internetový obchod zapojen. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek programu Ověřeno zákazníky dostupných zde: Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu dále zasílán.

c) provozovateli portálu zbozi.cz, kterým je Seznam.cz, a.s., za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem ze strany zákazníka. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm.

d) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu zbozi.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek dostupných zde: Proti zasílání e-mailových dotazníků může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu dále zasílán.

e) vydavateli platební karty v případě platby prostřednictvím platební karty, a to za účelem možné výjimky TRA (Transaction Risk Analysis), která umožňuje jednodušší nákupní proces, a z titulu oprávněného zájmu prodávajícího na zpracování transakce, přičemž údaje mohou být poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo a adresa.

 7.5. Doba uložení

Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.

Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č. 593/1991 Sb.), povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2023, musí být faktura uchována do konce roku 2028). Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě daní a poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost související s fakturou (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2023, musí být faktura pro účely daňového řízení uchována do konce roku 2026). Faktura obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení, adresa dodací a fakturační, e-mail, telefonní číslo, číslo osvědčení o odborné způsobilosti včetně jména a příjmení držitele tohoto osvědčení v případě zakoupení výrobků vyžadující dle platné legislativy uvedení tohoto osvědčení do kupní smlouvy.

V případě, že je prodávající plátce DPH, pak kupující bere rovněž na vědomí, že správce má dle § 35 zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.) povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo (to znamená, v případě nákupu zboží v průběhu roku 2023, musí být faktura uchována do konce roku 2033). Daňový doklad obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení, adresa dodací a fakturační, e-mail, telefonní číslo, číslo osvědčení o odborné způsobilosti včetně jména a příjmení držitele tohoto osvědčení v případě zakoupení výrobků vyžadující dle platné legislativy uvedení tohoto osvědčení do kupní smlouvy.

 7.6. Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům

Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo:

a) na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR;

b) na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení dle článku 16 GDPR;

c) na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní údaje, které se kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění smlouvy, pokud není dán jiný zákonný důvod pro jejich další zpracování;

d) na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR;

e) na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR;

f) vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR.

 7.7. Správce poskytne kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti.

 7.8. V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má kupující právo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.

Závěrečná ustanovení

Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.

Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 01.07.2023

Návody a soubory ke stažení

Formulář pro uplatnění reklamace

Potřebujete radu? Roman Šebela Vám poradí

+420 777 727 835 Po - Čt: 10:00 - 15:00, Pá: 10:00 - 13:00 info@prohopo.cz
Nejčastější otázky jsme pro vás zodpověděli v naší poradně

Máte dotaz? Zeptejte se nás. Vyplňte prosím níže uvedený formulář, děkujeme.

*
*
*
*

Zasláním formuláře souhlasíte s uchováváním osobních údajů v souladu s ustanovením § 5, odst. 2 zákona č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Souhlasíte s tím, aby Vaše osobní údaje, které tímto poskytujete společnosti PRONACHEM spol. s r.o. , byly zpracovány a vedeny v elektronické databázi, pouze pro účely výběrových řízení a maximálně po dobu 1 roku. Souhlas může být kdykoliv písemně nebo elektronicky odvolán.